woensdag 13 mei 2009

Ding 6: Flickr verder verkend

Na een korte periode van schrijfstilte wegens te veel andere werkzaamheden heb ik ding 6 afgerond.
De bibliotheek kan Flickr in ieder geval als opslagruimte voor foto's (bv. van activiteiten) gebruiken. Dat is handig als er op de gemeentelijke website niet genoeg ruimte is. Een bijkomend voordeel ten opzichte van de gewone website is dat je bij Flickr tags kan toevoegen. Zo vind je gemakkelijker bepaalde foto's terug.
Ik zou Flickr ook gebruiken om foto's (in beperkte mate) te bewerken. Op sommige computers staat geen fotobewerkingsprogramma, dus dan is Flickr wel handig.
Een derde handige toepassing is het gebruiken van andermans foto's. Voor een folder of affiche zoek ik regelmatig een leuke illustratie. Flickr biedt daarvoor een mooie databank. Natuurlijk wel eerst toestemming vragen of je de foto mag gebruiken.
Van de ontwikkelde toepassingen spreekt Spell with Flickr me het meest aan. Altijd leuk om zo een publicatie te verfraaien.

Natuurlijk zijn er nog vele andere mogelijkheden, maar deze schieten mij eerst te binnen.

Op naar ding 7: Slideshare!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten